RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 12. april 2011

LITT OPPDATERINGER

Mormor brukte å si; "Plutselig var jeg 90 år"... 
Tiden går fort, er ikke å legge skjul på.
Nå våknet ikke jeg i morges og var plutselig 90 år, selv om kroppen noen ganger føles (og ser ut) gammel. Men det virker som om det var i går det var jul. Men nå er det snart påske og "jula varer jo som kjent helt til påske" så kanskje det var jul i går...SURR!! Tiden går fort, ferdig med det!
Jeg har klart å roe meg etter den flotte baksmellen jeg fikk i posten forrige tirsdag, og jeg har vært hos tannlegen!
Det var en....ja, hva skal man si, dyr fornøyelse!


















Tannlegen smilte i går da han tittet inn i det store gapet mitt og sa at det var jo et lite hull. Heller et lite hull enn tannverk sa jeg da! Etter å ha bedøvd halve ansiktet mitt satte han igang. "Oj, tannen har jo fått en sprekk".
Det er da man bare ser tusenlappene flagre og man tenker vann og brød (kanskje suppe) i laaang tid fremover. Men da det viste seg at det lille hullet egentlig var et stoort hull og at kanskje tannen sprakk helt når han borret og da han veldig stille sa at bedøvelsen dessverre ikke virket akkurat der han skulle borre, kjente jeg at dagen i dag ikke helt var helt min dag! Han fikk heldigvis reparert hullet uten at tannen sprakk, men da han foreslo at han samtidig kunne ta den gamle gule fyllingen min i fortanna, uten bedøvelse siden jeg allerede hadde vært så flink en gang før, var det absolutt ikke min dag! Men jeg klarte det (klapp på skulderen) og kunne gå ut fra tannlegen litt fattigere og siklende, men i live!





















Taket er ikke helt ferdig ennå (bombe), mangler litt blikk her og der og siden det regner ute og det har kommet en liten dam på badegulvet, håper jeg det blir kjapt ferdig! Legger ut bilder når sola kommer tilbake! 
Ellers går dagene rasende fort, våren er her for fullt (halleljua) og hageplanleggingen har begynt. Nå er jo ikke jeg beæret med grønne fingre, de har en tendens til å bli ufattelig møkkete bare jeg ser på jord, men har kallt sammen "gartner gruppa" på jobben og har tenkt å ligge i utesengen mens de ordner opp. Født optimist!
Bildene i dag er nyanskaffelser. Fordi jeg fortjener det!


















Husfreden vokser som bare det. For her i huset er det jo bestandig fred og ro!!


Ha en flott tirsdag alle sammen. 

3 kommentarer:

  1. Jeg synes du er tøff! Er selv en stor pyse og bedøver uansett hva jeg skal gjøre ;)

    Nyt kvelden og at det er overstått!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. nå har jeg titta leeeeenge rundt innpå her!
    Og jeg flirer og ler...du har en herlig måte å få frem dine budskap og små hverdagshistorier på!

    God påske til deg Gro-Beate! sees vel i bakgården etter påskefri!

    ;)
    Rikke

    SvarSlett
  3. Du er bare så HERLIG altså! Flira meg gjennom hele innlegget... ikke fordi jeg er sadist som kjenner glede av andres smerte... huff, nei! Men beskrivelsene er så levende og herlige at jeg synes jeg ser deg for meg!!!! Nå HÅPER jeg tennene holder seg i toppform slik at du BARE kan nyte påska!!!!
    Og tusen takk for varmende hilsen! Du er jo bare skjønn!
    Stor klem
    Lise

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails