RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 5. april 2011

AU I TANN OG LOMMEBOK

I dag skulle man nesten ha trodd det var mandag og at datoen var 13. 
Men nei, det er tirsdag og det er den 5. 
Men for meg har det foreløpig vært en skikkelig "blå tirsdag". 
Ikke nok med at det er grått og trist ute, det regner og er kaldt, men i går når jeg la meg kjente jeg en liten isende følelse i den ene tanna min. Men da jeg stod opp i morges var følelsen borte og jeg tenkte ikke mer på det. 
Glad og fornøyd vandret jeg hjem fra jobb og tok en liten tur innom postkassen. Og se der ja, der lå jo det nyeste nummeret av "Boligpluss". Masse kos å se frem til! Men sammen med bladet lå også et "kjærlighetsbrev" fra Skatteetaten. Nå får jeg masse penger snart:))! 
Dansende og plystrende satt jeg den myke stumpen min ned på kjøkkenbenken og rev opp brevet.
Jeg kunne ikke tro mine egne øyne. "Rest å betale". Hæææ, må jeg betale? Skal jeg ikke få igjen??


















Neida, jeg må betale en skikkelig sum tilbake. Blir ikke noe ferie i år nei. Må nok skaffe meg en ekstra jobb for å betale den moroa! Dette må bare være feil! For første gang skal jeg virkelig gå igjennom ligningen...skikkelig.
Og samtidig som jeg satt og "skar" tenner kom den isende følelsen tilbake i tanna. En liten sjekk av munnen i speilet konkluderte med at jeg måtte ta en telefon til den fryktede tannlegen! Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, så den telefonen er fryktelig vanskelig å ta.



















(Bildet er lånt fra Google)


Men telefonen er tatt, jeg skjelver fortsatt, og timen er bestilt. Så nå må jeg åpne lommeboka og betale både restskatt og tannlegeregning. Alle vet at ting kommer i tre.... Så her sitter jeg og venter på det neste kostbare tingen som setter det endelige punktum på drømmen om ferie!


Ha en flott tirsdag alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Huff restskatt og tannpine er noe herk!! http://eeblia.blogspot.com/2011/04/give-awaytrekning-1-mars-2011.html
    Kanskje du er heldigere der :)

    SvarSlett
  2. Jaja, du får trøste deg med at du ikke er alene........ sukk.Prøver iherdig å lure noen kroner unna til sommerens utskeielse...men det funker dårlig vær gang. I mars var det strømregninga, og nå skatten....

    SvarSlett
  3. Huff...restskatt og tannleger er det verste som finnes!!! Hater tannlege...skjønner ikke hvorfor vi ikke kunne fått kunstige tenner som ikke gjør vondt!!??!!

    Lykke til...:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  4. Hørtes ikke moro ut. Du er ikke alene om å ha tannlegeskrekk;)

    Ønsker deg en flott tirsdag:)

    SvarSlett
  5. Stakkar du! Medfølelse fra Bergen herved oversendt!
    Kansje du trenger litt sjokoladeterapi? det funker hver gang..Håper du finner masse poster å få fradrag på!tirsdagstrøst herfra!

    SvarSlett
  6. Næmmen huffamegda!!! Denne gang krysser jeg fingre for at nummer tre blir med et positivt fortegn -skynd deg å tippe lotto ;)
    Tusen takk for kjempefin hilsen! Det varmet!
    Klem
    Lise

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails