Jeg har alltid jobbet innenfor servicenæringen. Fra jeg var 17 år har jeg stått bak disken i forskjellige butikker for å yte så god service som mulig. Men jeg skal ikke legge skjul på at noen ganger skulle jeg ønske at jeg jobbet med noe annet. For noen ganger får du inn det jeg kaller en "mareritt" kunde. Uansett hva du gjør for noe er det aldri bra nok. Det er klaging uansett og hver setning blir avsluttet med; "Kunden har alltid rett". Og bare for å ha sagt det, NEI, kunden har ikke alltid rett!! Og jeg slutter aldri å bli overrasket over hva kunder klager på. Har også opplevd at kunder handler klær på fredag og prøver å levere de tilbake brukt på mandag. Billig tur på by'n med "lånte" klær. Derfor overskriften. Jeg har faktisk slått hodet i disken etter at kunden har gått.
Og i dag fant jeg en utrolig morsom blogg om hvordan de som jobber bak disken ser kundene sine. Jeg lo så jeg nesten datt av stolen. Denne må dere bare innom! 4 x bærepose and bop to the beat heter bloggen. Inn og sjekk den ut og le!! Kanskje ta med seg noen tips om hvordan man ikke skal oppføre seg å;)
Her skinner sola og snøen smelter..JA, det smelter. Jippi!!
Og gratulerer til Marit med sitt 3 gull. Hun må ha en rakett i stumpen! Skikkelig imponert jeg!
Ha en flott mandag folkens.
Jeg har også jobbet bak en disk i mange mange år og det er godt over en håndfull ganger at jeg kunne "slått" noen - hadde det ikke vært for at "kunden alltid har rett" ;) Skal inn å sjekke den bloggen nå, takk for tipset.
SvarSlettPs butikkyrket er en utakknemlig jobb, du fortjener skryt :)
Klem klem
jeg kjenner meg også igjen:) Har jobbet på kro en del år i tillegg til at jeg har jobbet 13 år som fotterapeut. enkelte kunder er veldig kravstore og respekterer ikke de som faktisk står på for at kundene skal få det så bra som mulig.
SvarSlettSkal sjekke ut bloggen, trenger litt latter nå etter en lang dag på jobb:)
Ja Marit er jammen flink. Gøy at Norge har gjort det så bra på hjemmebane!
Ønsker deg en flott kveld!
Den siden skal jeg jammen meg sjekke ut.. He he...
SvarSlettOgså erfaring ifra kunder som aldri er fornøyd uansett... men heldigvis finnes det begge deler.. Har også opplevd folk som aldri burde jobbet i service yrket.. he he..
Ja heia Marit.. Hun er kanon..
Ha en fin fin Mandag..
Klem
Kjenner meg igjen der ja gitt...driver selv interiørbutikk så ja det er jammen meg mye rart ja;)
SvarSlettSkal inn å lese deb bloggen ja:)
Ha en finfin dag:)
Klemmer Ea