RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

torsdag 23. september 2010

FINGEREN UT AV.........

Vet ikke hvordan det er hjemme hos dere, men her i huset går oppussing i rykk og napp. Forståelig siden vi snart har pusset opp i et år. Husbonden begynner å bli temmelig lei tror jeg, og jeg har en tendens til å surre det til når jeg setter igang med noe. Men plutselig skjer det noe som gjør at vi begge får fingeren ut av...stumperumpen. F.eks når husbonden kom å sa at takstmannen skulle komme en tur. Da ble vi ivrige gitt. Mitt prosjekt var det lille vindfanget. Det har stått på halv tolv siden jeg begynte å male taket men fant ut at det var "løst" slik at husbonden måtte ordne det!!

Sånn så det ut, skikkelig halvveis. Men hvor ofte ser du opp når du kommer inn i et hus?? Det gjorde egentlig ikke meg noe at det stod sånn, men når det kommer til "money talk" da setter man inn giret!!

Sånn ble det. Hvitt og med en liten lampe. Så fint att!! Ser fortsatt ikke opp når jeg kommer inn, og ingen har bemerket det flotte nyoppusset taket...men men.
Dørene inn til skoskapet derimot var en annen sak. Det kunne alle se. Fargen gjorde at gangen virket enda mindre.

Rotet derimot er det ingen som ser. Genialt!! Nå skal det sies at det er ryddet og ordnet der. Alle har fått sin hylle.(mor har fått 3)

Her skeiet jeg skikkelig ut på fargevalg...Nei, det er ikke hvitt, det er "Jasmin". Veldig flott farge faktisk. Sannsynligvis hvit med en dråpe rosa. Uansett ble jeg veldig fornøyd!!

Knotter ble kjøpt på Ålhens!
Så nå er gangen fin og flott. Takstmannen har vært her og vi ble sååå fornøyd. Fortsatt så står det litt plukk igjen, så jeg håper vi snart får besøk av noen som aldri har vært her før. På den måten får vi fingeren ut og pusset opp litt til!!:)
Nei, nå venter kjelene på meg, på tide med litt middagskoking og så et par fotballkamper med minsten. Sannsynligvis i øs pøs regnevær:(
Ha en flotters torsdag!

5 kommentarer:

  1. Så deilig når det endelig er ferdig :)
    Ser bra ut ;)
    Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Kjenner til den, man trenger en dytt i baken av og til..

    Ble lekkert!!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. ja et spark bak gjør ofte susen, en kommer igang, må ofte være noe før en får satt igang.

    Flott ble det ihvertfall.
    Ha en fin kveld.
    Marianne

    SvarSlett
  4. På det tidspunktet vi pusset opp huset vi bor i var det feriehus. Så vi fikk pusterom mellom slagene :)Men det var mange strevsomme helger, og ferier, mens det sto på. For hele huset ble totalrenovert!

    SvarSlett
  5. Kjenner meg igjen der,,er best på skippertak her...og må vell ha et spark bak av og til..litt for ofte faktisk..!
    Men,ser flott ut da..og stilige knotter du hadde der,.
    Ønsker deg og dine en fino fino helg..
    Klem fra Trøndelagen

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails