RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 17. april 2012

MITT PERFEKTE ROT

Har du det perfekte hjem? Et hjem som er skinnende rent og ryddig til enhver tid?
Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror at alle har det rotete innimellom. Men så tar man seg sammen og rydder og det holder ca 1 time før alt er bomba igjen!
Jeg husker godt en kommentar jeg fikk fra ei venninne som kom på overraskende besøk en søndag. Hun mente at det bestandig var så ryddig og reint hos meg. Jeg ble nok tatt litt på senga, for jeg bare lo. Hun skulle bare ha visst at 7 minutter før hun kom, pisket jeg husbond og unger rundt for å rydde og vaske et utrolig rotete hus. Men jeg tenkte bare at det hun ikke veit...osv.

























For normalen her i huset er rot og støv. Og ikke minst kattehår overalt. T.o.m på maten!
Jeg prøver å rydde litt hver dag, men dessverre er det ofte sofa'n som vinner når valget står mellom støvsugeren og sofaslit. 
Men når jeg vet jeg skal få besøk er jeg som en virvelvind og rydder og vasker. For et ryddig hjem sier så mye om deg som person...eller gjør det det? Er man rotete i hodet selv om man har det rotete hjemme?

























Og når huset er rydda og vasket anbefaler jeg deg ikke å lukke opp skapene her i huset. For der ligger rotet. Og ikke ta deg en tur i en av bodene heller. Tror ikke du kommer inn. Og kommer du inn kan jeg ikke garantere at du kommer ut. Sannsynligvis ligger du under et lass av vintersko og annet rot. Altså på eget ansvar!


























Det er jo en grunn til at jeg skriver dette innlegget. Det er en grunn til at jeg innrømmer at jeg er en perioderydder/vasker, det er en grunn til at jeg viser bilder av skapene mine. Grunnen er nemmelig 13 mai helga. Den store konfirmasjons helga. Den helga det lille druehuset blir invadert av familie fra langtbortfira (Trøndelag) som skal kose seg i huset en hel helg. Ja svigermor, jeg har et rotehus Kanskje ikke ved første øyekast, men ser du nøye, og det gjør du, så ser du støvet som snart gror fast og rotet i skap og skuffer.
Svigerinner og svingerbrødre, jeg gleder meg til dere kommer, men jeg håper dere ikke får høysnue av støvet og jeg håper dere ikke skader dere når jeg ber en av dere om å gå å hente kakespaden som ligger nederst i hylla på boden. Jeg ber om unnskyldning på forhånd!

























Ja vi skal kose oss og feire 15 åringen vår som snart er voksen. Men vær obs på støvsugeren som står klar til å ta bort all kattehåret som sitter som limt på teppet. Ja, teppet er brunt og ikke så langhåret.
Dere er alle velkomne til vårt hjem, vårt lille perfekte hjem, som er så perfekt for oss fire som bor her, og 3 små firbente. Vi elsker huset vårt. Og selv om vi ikke elsker rot i boder, skap og overalt, er det oss! Huset vårt skal vise at det bor folk her.


Ha en trivelig tirsdag!


2 kommentarer:

  1. Herlig! Har ikke vaskemani jeg heller.....

    SvarSlett
  2. Hvor er "I LIKE!" knappen?? Sånn har vel vi alle det....3 centimeter til venstre for fotolinsen truer hybelkaninene og duploklossene med å sniiike seg inn i bildet...At man HAR rot er vel en kjennsgjerning...Spørsmålet blir vel mer hvordan man TAR det... :) Ha en super uke!Lykke til med Komfirmasjon!!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails