RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 27. mars 2012

STUE....FERDIG

Jada, veit at det ikke er påske ennå, men når jeg våknet på søndag, en time tidligere, klarte jeg ikke å la være. Malingen var kommet i hus, og i frykt for at den skulle støve ned, overtalte jeg husbonden til la meg få male. Høres kanskje rart ut at jeg måtte få lov til å male, men avtalen var jo at jeg skulle male stua selv når han var på ferie siden han nektet å male...Skjønner jo det, er jo bare 2 år siden sist stua ble malt. Men husbonden var overraskende positiv og hjalp meg tom med maskeringen. Det var egentlig bra at han var hjemme. Skulle jeg ha tatt det helt alene hadde jeg nok "glemt" å maskere. Dessuten forbarmet han seg over meg og hjalp meg å ta øverst opp mot taklistene. Jeg er jo så lav..


























Det ble bare så lekkert. Endelig kan jeg puste ut og virkelig trives i stua. Nå er det 100 % meg. Fargen jeg malte er nemmelig yndlingsfargen min når det kommer til maling! Den gir meg kos, ro og masse varme.
Gjetter du hvilken farge det er?







































De hvite detaljene kommer virkelig frem.
Gjetta ennå?


























Mangler å få opp litt ting på veggene, men det regner jeg med blir ordnet i løpet av uka.
Gjettet rett? 
Det er selvfølgelig lys Toscana som er på veggene. Kjedelig kanskje, men en farge jeg trives med. Derfor valgte jeg den. Da trenger jeg ikke å være nervøs for at jeg må male igjen om et par år....Vel, jeg er kanskje ikke nervøs, men husbonden er;)


























Du lurer kanskje på hva jeg skal finne på mens gutta er på påskeferie? Jeg har ennå et rom som skal males. Gjesterommet skal bli nytt. Var nettopp å smugmalte litt nå for å se på lillafargen. Og jommen sa jeg lilla. Skikkelig signallilla blir det! Et rom som kommer til å skille seg ut. Håper gjestene allikevel får sove. Fnis. Gleder meg til å starte. Men det blir ikke før gutta har dratt. Får bare smøre meg med tålmodighet!


Ha en flott dag!


4 kommentarer:

  1. Det ble superfint:)
    Skal male stue og kjøkkenet her og har ikke klart å velge farge enda, hehe.
    LEtt å gå seg vill i fargejungelen.
    Blir gøy å se gjesterommet ferdig da:))
    Ønsker deg en flott dag.

    SvarSlett
  2. WOW det ble kjempe fint:) Så effektiv du er da, haff jeg har lyst til å male ett eller annet, men du verden det tar tid å komme i gang hehe:)
    Gleder meg til å se gjesterommet når det blir ferdig:)

    Ønsker deg en fin dag:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Det ble kjempefint! De hvite møblene kom ekstra godt frem mot det mørke underlaget. Hvilke farger er det vi ser på bildet? Vi valgte fargen dun da vi malte kjøkkenet for noen år siden og nå er jeg så lei av fargen, så må vel hive meg rundt og sette i gang med malekosten jeg med..

    SvarSlett
  4. Kjempefint, forstår godt at du er fornøyd:))

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails