RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 13. mars 2012

VÅRSJUK

Jeg kjenner at hver en muskel og hvert et bein i denne gjennomsiktige hvite kroppen skriker etter våren. Og når man skriker får man svar! De siste dagene har hver en vårsjuk stakar fått påfyll av D vitaminer og lykke. Nå ser det ut som om våren har kommet! Og selv om det skulle komme noen snøflak, puster jeg med magen og vet at den ikke blir liggende! Våren er her!

























Lykkelig har jeg svinset rundt i hagen på let etter vårtegn. Og den som leter finner! Knopper har så vidt begynt å kommet på både kirsebærtreet og epletreet. Du lukter våren!

























"Noen" har glemt å klippe ned lavendelen gitt....kan det være meg?.. Det har jo knoppet seg overalt!
Hører dere fuglene? Så lykkelig de er! Og kattene er våryre selv om de har mistet manndommen sin. Tenkt så kjedelig da. Masse våryre følelser, men de får ikke satt de ut i live....Slemme vi er...

























Druene lar nok vente på seg en stund og det er greit! Har jo noen planer for druehuset! settes ut i live før druene spretter!

























Håper vi "rekker" å ordne druehuset i år. Skal gjøre det litt stødigere og de gamle vinduene som jeg fikk av Monika skal på, slik at vi blir kvitt det stygge "lakenet" som henger for å skjerme for vinden. Blir nok finere med vinduer! En liten sti skal også lages av stein.
Ikke mye snø som ligger igjen nå. Smelter vel iløpet av uka! Og du skal se etter dette lykkeinnlegget at snøen daler ned og sender meg tilbake til virkeligheten. Neida, ikke pessimist, jeg er realist.
Uansett, her har jeg ikke tid til å sitte. Ut i solen og opp i trærne....eller finne campingstolen og lese en god bok!

Ha en solende tirsdag folkens!


3 kommentarer:

  1. Så deilig med vårsol :)

    Solklem

    SvarSlett
  2. Ja er det ikke deilig:) Her er gjør også våren sin marsj fremover, i går kveld hørtes det ut som det regnet ute, men det var bare snøen som smelter:)...Men det er en del snø her enda da, men det går hvertfall rette veien å takk og lov for det!! Jeg prøver å like vinter, men jeg klarer det ikke hihi:) Så jeg må nok bare fastslå at noe vintermenneske er jeg ikke, rart egentlig for jeg er jo født om vinteren også...hmmm:)

    Ønsker deg solfylte deilige dager:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Vi lider av samme sykdom! Men nå er helbredelsen nær, så nå er det håp i hengende snøre :) Bare stormene og regnværet i trøndelag snart gir seg nå! Gleder meg masse. Vi får nyte hvert øyeblikk!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails