RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

søndag 29. mai 2011

DAME, KVINNE ELLER JENTE?

Når jeg titter på fødselsattesten min kan jeg ikke unngå å se at jeg nærmer meg de store 40 fort. 
Ikke lange tiden før jeg skal feire at jeg er inne i enda et tiår. Og dess eldre man blir, dess fortere går tiden.
Alderen i tall kan man jo ikke gjøre noe med, men det som er mitt problem er; Er jeg dame, kvinne eller jente?
F.eks når du skal skrive en jobbsøknad: Jeg er ei ....... på 36, snart 37 år.
Dette har skapt hodebry for meg som innimellom kladder ned en søknad.
Jeg føler meg absolutt ikke som en dame, ikke som en kvinne og er nok for "gammel" til å gå for ei jente.
Men i hodet mitt er jeg såvidt passert 25 år så da er jeg vel kanskje ei jente da?




















(Bildet er lånt fra Google)

Når jeg ser meg i speilet ser jeg faktisk ikke så mange rynker. Men når jeg ser bilder av meg selv ser jeg de veldig godt! Ser jo kroppsmessig at jeg nærmer meg dame. Er liksom ikke så stramt og sprettent lenger, men det er helt utrolig hva litt klær kan gjemme bort!
Når jeg er på jobb og er sekretær føler jeg meg litt kvinneaktig, sikkert pga klærne, men så fort jeg kommer hjem er det på med hullete jeans og t-skjorte. Da er jeg plutselig jente igjen.


















Når jeg må skrive ned alt jeg skal huske å gjøre, føler jeg meg som en gammel dame. Synes hukommelsen blir verre og verre for hvert år som går.
Men når jeg spiller volleyball med ungdommene er jeg jente igjen.
Er ikke rart man blir svimmel av mindre. Hva er jeg? Dame, kvinne eller jente?
Hva kaller du deg?


Ha en flott søndag!

5 kommentarer:

  1. Ha ha .... har det samme problemet :) Bra skrevet.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nå har jeg passert den magiske grensen for noen få år siden, men husker veldig hva faren min sa til meg: Nemlig at jeg nå var middelaldrende......Men nei.....definitivt nei! Den gangen de var på min alder hadde jeg allerede flyttet hjemmenifra, mens jeg forsatt har barn i småskolen. Jeg kan godt være DAME men er definitivt ikke "satt" av den grunn.

    SvarSlett
  3. He, he, ja hva er jeg??
    Aner faktisk ikke og jeg er 45...
    Men når noen omtaler meg som damen, føles det veldig fremmendt.
    Jeg er bare meg jeg, med ett ben i alle aldersgrener. ;)
    Fint innlegg. :)
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Hoho, kjenner meg igjen, men føler meg mest som en 30 år gammel jente :)

    SvarSlett
  5. Adorei o post!!Tenha uma boa semana. Um abraço, Marta

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails