RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

søndag 21. november 2010

HAR GÅTT PÅ EN SPREKK....ELLER TO...

Som dere kunne lese av et tidligere innlegg HER, skjemte jeg ut husbonden med å mobbe han for å smake på julevarer før 1 desember. En skikkelig "fy fy" hos oss. Jeg satte meg høyt oppe på min flotte pidestall og deklarerte at det skulle ikke jeg....
Greia med meg er at jeg ikke er flink til å ta en hvit løgn engang. Bare innrømmer det her og nå. Jeg har sprukket...ikke bare en gang, men to, tre og fire ganger. Oppdaget jo julenisseskum i butikken og da var løpet kjørt for min del.


















Klare ikke å gå forbi denne nei. I mitt lille hode, innbiller jeg meg at skum ikke er like fetende som sjokolade, men for sikkerhets skyld kjøpte jeg like godt en ny kjole til å ha på julebord etc. Så da er jeg vel berget!
Husbonden har forresten sprukket enda mer. Han har allerede vært på polet og kjøpt akkevit. Siden han ikke kunne bestemme seg for hvilken type han skulle ha, kjøpte han like godt en pakke med småflasker. Smart husbond jeg har!


















Ellers må jeg bare kommentere alle bloggene rundt i blogglandia. Er ikke rart jeg begynner å bli stresset der jeg kikker rundt og ser hvor langt alle har kommet med både forberedelser og gaver. Jeg har pakket inn en haug med gaver i dag men har fortsatt 11 stykker igjen. Kjenner jeg blir litt urolig. Forberedelser er vel ikke helt klar heller. Men jeg har alt i hodet da, så jeg skal vel få til det meste: pepperkakebaking, kromkakebaking, risboller, hveteflan, pynting, handling....hjelp, tror jeg går å tar meg en nisse jeg!!


Ha en flott søndag!

4 kommentarer:

  1. Hei

    Det er sundt å sprekke litt...må kose seg litt;-)
    Håper du har det bra,ønsker dere en fortsatt god søndag

    Klem fra Fruen

    SvarSlett
  2. Huff, dersom en skumjulenisse er å sprekke, er vi virkelig i trøbbel her. Spist pinnekjøtt for andre gang i høst, tømt en kakeboks med julekaker og julepakker m/julekort allerede sendt i posten.. :-) Det er lov å være tidlig ute, det er ikke noe sprekk, bare veldig godt organisert med tanke på juleforberedelser!! :-) Kos deg med skumnissene - så tar jeg meg en bit med hjemmelaget marsipan mens vi venter på desember!! :-)

    SvarSlett
  3. De skumnissene er skumle. Jeg har nå klart meg i fem år uten skumnisser. Tør ikke kjøpe, for hadde to år som jeg var helt avhengig. Aner ikke hvor mange poser som ble spist da. Så nå tør jeg ikke kjøpe de. Men de er jo bare såååå gode da :)

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    Klem Stine

    SvarSlett
  4. Hehe jeg må le av deg jeg altså...:) Du minner meg så om meg selv at det er nesten skummelt av og til...hihi...Meeeen jeg har IKKE sprukket enda!!:) Men det var nesten så jeg gjorde det i helga, for mens jeg står i kø i kassa på kiwi..hva ligger ved min side tror du?? Jo et berg av marsipangriser...:) Men gikk forbi de...:)

    Ha en flott dag:)

    Klem Ea

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails