RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

mandag 6. september 2010

FRUEN I HUSET RULER

I denne heimen, som i så mange andre heim, er det jeg som styrer og bestemmer det meste av interiøret. Husbonden er selvfølgelig enig i alt jeg tar inn i hus, og finner seg i at soverommet er lilla med dill og dall i lillafarger. Når jeg sukker henført over de nydligste gardiner i rosa, smeller han foten i bakken og sier nei, men han vet at slaget er tapt. Rosa gardiner blir det. Må vel innrømme at jeg noen ganger er litt oppgitt over meg selv som skjærer igjennom med meningen min!! Og vilja mi er sterk. Men det er en ting jeg ennå ikke har gjort noe med, og det er gangen opp trappa. Den er grå, men jeg vil ha den hvit. Husbonden er ikke enig og foreløpig er den fortsatt grå.

I hallen oppe i 2. etasje, er kontoret til husbonden. Her prøver jeg å holde det litt maskulint, selv om det står orkideer(lilla) og flotte lysestaker i vinduet. Stolen han bruker er gammel og full av malingsflekker. Har prøvd å bytte den ut, men det nekter han. Er så god å sitte i.

Her står en liten premie ensom og forlatt.

En kul telefon han fikk av meg i bursdagsgave for mange år siden. Han syntes den var rå siden han kunne holde seg fast i håndtakene, sette på høytaleren og snakke i telefonen selv om han hadde tatt noen øl.

Viktigste lektyren i hele verden!! Han har det meste av Pondus. Og ja, jeg leser Pondus jeg å!!

Et gammelt bilde av Drammen jernbanestasjon.
Dette er husbondens lille krok i vårt store hus. Men hver gang den dårlige sammvittigheten min kommer krypende, og jeg spør om det er dårlig gjort at jeg ruler over all interiør, så er han alltid en gentlemann som sier at jeg har jo en sikker smak, men garasjen er hans!! Og den kan du bare beholde, mannen min.
Et lite tips: hva med å innrede loftet på garasjen til en skikkelig mannfolkhule? Hjelper gjerne til jeg;)

4 kommentarer:

  1. Det er godt at gutta har en bitteliten plass i heimen også... hi hi... min må også finne seg i lilla meg her og lilla meg der... Snille er de!
    Så lekkert soverommet var også! Nydelige detaljer i lilla... Lykke til!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Nå har jeg forresten ENDELIG fått BEGYNT på favorittmøbelutfordringen, men får ikke lagt den ut enda... pc'en er syk :) og sendt inn til rep og jeg må sitte på en gammel, TREIG maskin som gir meg høyt blodtrykk :)
    Men det kommer ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg - kjenner meg så godt igjen, he,he.. Og fin blogg du har! Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  4. Vi må nok bare akseptere at det er noen ting vi må fire på i heimen. Far hos oss har lite meninger med bøker må stå i stua og noen høytalere i tv området - skrekk og gru.

    ønsker deg en flott dag
    klem anita s

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails