RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

tirsdag 3. august 2010

BLOMSTERFINN OG REALITETSBLOGGING

Jeg er så heldig at jeg noen ganger kan sette meg ned på tidligmorgen og se Frokost tv. De gangene jeg får det med meg, der jeg ikke bråvåkner i en rar stilling, gjerne med kink i nakken, munnen oppe og helt desorientert, er BlomsterFinn favoritten. En dag handlet det om orkideer. Faktisk yndlingsblomsten min, selv om den har kort levetid her hjemme. Men Finn kom med et tips; når orkideen har kastet alle blomstene, sett den bort og la den hvile, og voila:

En helt ny orkidee. Denne har "hvilt" i omlag 3 mnd på gangen. Den har fått lite vann, ikke har jeg mast på den heller. Og i går oppdaget jeg at den har kommet for fullt. Med mer blomster enn den noen gang har hatt.

Takk BlomsterFinn for tipset. Har en til som står og sover. Men ser man nøye på den, kommer det nye røtter på den å;)

Har lagt merke til en liten debatt som surrer rundt her i blogglandia. Emmeline som startet den. Hvem tør å vise hjemmet sitt som det egentlig er. Med litt rot rundt omkring. Skjønner at flertallet helst vil vise frem hjemmet sitt når det er ryddet og pyntet, men jeg har allerede hatt et innlegg om hvordan jeg har det hjemme hvis du kommer på en av mine dårlige dager. Sjekk det HER.

Et lite bilde av en som koser seg i hengekøya. Jeg tør ikke å legge meg der mer.

Ønsker dere alle en flott tirsdag.

4 kommentarer:

  1. hei på deg,
    har frokost tv startet igjen,
    har jeg virkelig gått glipp av det,må sjekke,
    elsker frokost tv jeg,ser ikke på alt ,men litt sånn til å fra inneimellom morgnens gjøremål,
    herlig katt,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Skulle man ikke klippe ned stilken når den er avblomstret altså? Det tipset har jeg fått et eller annet sted, så det er kanskje ikke rart mine står veldig lenge før det skjer noe nytt..
    de er jo så utrolig vakre når de plutselig står der i knopp. din var jo blitt utrolig fin etter en liten hvilestund. :)

    Skjønne pusen sin det. :)
    Hvorfor i alle dager vil du ikke ligge i hengekøya lenger? *nysgjerrigheten lenge leve ;P*

    SvarSlett
  3. Wow, så fin den ble! Dette tipset skal jeg huske på til neste gang jeg har orkidé!

    Takk for koselig bursdagshilsen -det ble både sjokoladekos og kakespising! Hi hi...
    Ha en fin dag!
    Klem
    LIse

    SvarSlett
  4. Smart orkide-tips. Har også hørt at de gjerne kan vannes med regnvann.

    Mine orkideer fikk faktisk knopper da vi var borte på ferie, så de syntes nok det var deilig med litt stillhet i huset.

    Sommerklem fra Lottemora

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails