RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

søndag 16. mai 2010

BAKERMESTER STRØM


I dag har det virkelig godt i ett. Nå får jeg igjen for at jeg var en skikkelig latsabb i går.
Begynte dagen med kakebaking. Tenkte litt i natt og endte med at jeg bytter ut rullekaker med skokoladekake for de voksne. Det er den kaka jeg skal ha med på skolen i morgen.

Regner med at jeg hadde fått en "dask" av Helstrøm hvis han hadde kommet i dag.
Kjøkkenet stod fullstendig på hodet. Var nesten ikke plass til å sette unna ting.
Sukkerbrødet ble høyt da:)

Pavolan blir fylt med krem og jordbær i morgen.
Den lyse kaken er sjokoladekake for voksne...med kaffe:)

Dette er den beste sjokoladekaka jeg har smakt, og jeg har smakt mange!!
Oppskriften har jeg fått av Marte fra Martes blogg. Nyyydelig! Anbefales!!
Bordet er dekket til 11 stk. Mange som kommer.
Da skal vi kose oss med mamma's lapskaus..nam nam. Gleder meg!

Innimellom baking av kaker og dekking av bord, har jeg også vasket og lagt sammen klær.
Strøket en skjorte og to bukser. Og her kommer spørsmålet;
Hvem er så smart og kjøper linbukser til 2 gutter i den værste alderen?
Joda, jeg. Er jo så fint. Men når jeg ser i skapet mitt, eier jeg faktisk ikke noen klær av lin,
nettopp fordi det er så vanskelig å få strøket det fint.
Men gutta kan ha....blir nok lagt bort etter i morgen ja!!

Prøvepyntet inngangen i dag. Har regnet som bare det. Håper det blir opphold til i morgen.
Hvis ikke får gutta gå i regntøy når de skal traske i toget. Så får vi heller skifte når vi skal til skolen.
Nei, kan ikke sitte her. Fortsatt en kjole som skal syes og et helt hus som skal støvsuges!!

Ønsker dere alle en riktig god 17 mai uansett vær. Kos dere masse:)

4 kommentarer:

  1. Ønsker deg en flott 17.mai:)

    SvarSlett
  2. Ser ut som om du er godt i rute. Håper dere får en flott 17. mai.
    Klem M.

    SvarSlett
  3. Dette så jo kjempe bra ut, fine kaker og flott pyntet - du er jo klar :)

    Ønsker deg og dine en herlig 17 mai feiring :)
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Her i heimen har vi også stresset litt med kakebaking i dag. Men no er alt klappet og klart for å feire 17. mai.

    Ynskjer deg og dine ei fin 17. mai.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails