RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

torsdag 10. mai 2012

BAD HAIR DAY???

En kvinnes hår er hennes stolthet...har jeg hørt. Og de fleste damene har vel gått igjennom skikkelig dårlige hårperioder. Det har absolutt jeg!
Jeg har hatt alle hårfargene som er mulige å ha! Og da mener jeg ALLE
I mine yngre dager har jeg hatt hysteriske anfall når jeg i et innfall finner ut at jeg skal skifte hårfarge. Preget av all reklamen som ruller og går tenker man at joda, det er jo ikke vanskelig å gjøre det selv! Derfor har jeg titt og ofte endt opp med rosa, lilla, grønt og gult hår. For å ikke snakke om da permanent var inn! Brant av meg nesten alt håret jeg. Bare i løpet av det siste året har jeg gått fra megalys, til mørkt og tilbake til lyst igjen.

























Heldigvis har jeg en søster som tryller med hår. Hun er frisør og har bestandig rettet opp blemmene mine. Men selvfølgelig ikke uten en hevede pekefinger og et spørsmål om hvorfor jeg ikke kan høre med henne før jeg bøller med håret. Hver gang lover jeg at jeg aldri skal tulle med håret mitt igjen. Men det er fort glemt når man har en dårlig dag og tom sjokolade ikke hjelper. Da tror man (idiotisk) at det å enten skifte hårfarge eller klippe en pannelugg endrer hele livet ditt. Et par timer senere sitter man der da med rosa hår og en pannelugg som når hårfestet, klipte på feil side av fingrene.



























(Bilde lånt av Google)


Nei, jeg tror jeg må innse at man ikke får et bedre liv av å farge og klippe håret, selv om reklamene lover gull og grønne skoger. Jeg må bare innse at jeg må krype til søstersen neste gang jeg skal ordne håret og ikke oppbevare hårfarge hjemme. Det beste hadde vel vært om dagligvarebutikkene ikke tok inn hårfarge og var åpne til seine natta!
Og neida. Jeg har ikke tulla med mitt egent hår sånn rett før konfirmasjonen. Fornuften seiret og jeg fikk ordnet klipp og farge av den beste frisøren som finnes..min søster!


Ha en flott hårdag!


4 kommentarer:

  1. Hehehe, her kjente jeg meg igjen ja.
    Alle de mislykkede blekingene har vært værst, et par ganger ble håret grønt.....og én gang klarte jeg ikke å gre ut flokene etterpå fordi håret var så tørt. Jeg har lært at selvklippet pannelugg = skjev pannelugg og at når man farger håret rødt bør det kanskje ikke være så rødt at man skvetter av å se seg selv i et butikkvindu :)

    SvarSlett
  2. Du ble bare så kjempefin,fresk og naturlig!Aaalt for mange som ikke passer med blondt hår.Selv sluttet jeg å farge håret for snart 2 år siden(håravfall,eksem)Nå har jeg da sølv og mørkbrun og naturlig farge.Håret er aldri tørt og frizzy.!Jeg går aldri tilbake til fargehelvete!

    SvarSlett
  3. Hehe..utrolig bra. Fikk en god latter jeg nå, og husket godt da jeg hadde lilla, grønt og gulrot farget hår. Aldri igjen, og derfor har jeg vært stamkunde hos samme frisør i 10 år. Her er det blonde varianter med gylden som regjerer. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. He,he! Hæærlig! Hvem har ikke vært der... Men du er jo heldig som har familie til å fixe! En får se positivt på det! Husker jeg fikk en god ide om at mørkt hår med bare litt lilla tone i hadde vært lekkert (jeg var 15 det skal sies..Endte opp med KNALL lilla hår 2 uker før komfen...Gjett om jeg fikk skryt...Og ble sendt rett til "jegvetdetserhåpløstutmenVÆRSÅSNILLgjørhvadukan" frisøren...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails