RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

mandag 13. juni 2011

OM Å HOLDE HVILEDAGEN HELLIG???

Søndager er noe av det beste som finnes...og det verste!
Søndagene kan man sove lenge, samtidig som man nesten blir litt stresset i hodet av å tenke på at man skal på jobb dagen etter.
Men å våkne på en søndag...tidlig, dvs ved 8-tiden av at noen i nabolaget slår plenen eller snekrer litt på huset, det kan få furien i meg til å våkne!!

















Jeg har stor forståelse for at folk jobber hele uka og shopper på lørdagene. Derfor kan det jo være veldig greit å få ta unna ting på søndagene. Men er det virkelig nødvendig å begynne grytidlig om morra'n?
De gamle i nabolaget stønner seg over at det skal være stille i kirketiden. Tror faktisk jeg er enig der jeg!
Kan vi ikke bli enige om at vi ikke snekrer eller slår gresset før etter 10 helst 11 på søndagsformiddag?
Kanskje også ta hensyn til når man slipper ut bikkja. Ta den ihvertfall inn når den står å bjeffer!
Ellers er ikke jeg så streng på å holde hviledagen hellig. Jeg vasker tøy (henges ikke ut pga en allergiker), ommøblerer, vasker og ordner i hagen. Hver sin lyst!
Men å ta hensyn til folk i nabolaget, det prøver jeg!!


Ha en flott mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails