RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

søndag 23. januar 2011

JULA VARER HELT TIL PÅSKE!

Tralala liksom. Det er ganske typisk her i heimen at det dukker opp juleting og tang lenge etter jula er ferdig. I år synes jeg at jeg var tidlig på'n med å oppdage det som har prøvd å gjemme seg. 
Nede i boden f.eks fant jeg:






















Ribbe:)
Denne skulle egentlig ha vært i fryseren slik at vi kunne ha kost oss med ribbe i påsken. Ingenting smaker bedre enn ribbe i når det ikke er jul! Men dessverre glemte jeg den i matboden, dermed traff jeg den på tur ut døra..helt av seg selv.
Og hva skuer mitt øye når jeg kikket opp mot taket på kjøkkenet?


















En kakeboks...
Det som er spennende er om det er noe igjen?


















Åjada, den er full av krumkaker. Ikke smakte de så ille heller, men allikevel gikk de strake veien i søpla. For nyttårsløftet mitt holder fortsatt. Alt av mat og snacks som kroppen min ikke trenger, skal ikke inn i min munn. Det har jeg klart å holde, kjempe stolt, og jeg har ikke tenkt å sprekke grunnet noen nyyydelige krumkaker!


















Et glass med fudge er fortsatt igjen. Men heldigvis for magen min liker jeg ikke fudge. Dermed får det stå i fred fra mine lange fingre og bli kos til husbonden.
Ellers i dag måtte jeg sende husbonden inn i boden får å rydde. Her var det bare å måke seg plass frem mellom flasker og bokser etter en rapete jul. Nå er det bare panten som står igjen. Sannsynligvis nok til å mette et lite land.





















Disse boksene skal få den ære å bli resirkulert! Da får man bare ta en tur til nabolandet for å kjøpe mer. Vi er nemmelig late og gidder ikke å ta med panten tilbake;)
Her skinner sola og gradestokken har såvidt karret seg over i pluss tallrekken. Jippi, nå er det snart vår;)
Jeg håper dere alle har hatt en flott helg og at dere koser dere masse i dag. Jeg for min del, skal nå sette meg i sofa'n og spille litt på min lille nye avhengighet!


Ha en flott søndag!

2 kommentarer:

  1. Hehe ja rart hva man kan finne etter jula ja:)
    Her støvsuger jeg enda granbar av juletreet...arg...;)

    Ha en finfin kveld:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  2. Haha, har hatt et par sånne opplevelser selv. Oj, der kom pålegget spaserende ut av selv gitt! Jeg fant julekaker før helgen jeg og, de gikk rett i søpla. Ingen grunn til at de skal i munnen min nei. Hvis bikinien skal på i år er det bare å kutte ut sånne tulleting. Mye bra i grønt å spise på også :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails