RUNDTUR I DRUEHAGEN

VELKOMMEN INN I MIN LILLE VERDEN AV IRONISKE HVERDAGSGLIMT.

fredag 29. oktober 2010

MIDDAGSLEI

Da er det fredag igjen og helga har kommet fortere enn man aner! Og med helg så menes kos! Alle skal kose seg og god mat skal inntas. Her i huset er det stort sett jeg som ordner middag, handler inn til middag og finner ut hva vi skal. Noen ganger slår husbonden til og lager middag. Men selvfølgelig er det jeg som har funnet på hva vi skal ha. I dag er jeg lei av å finne på og lage middag. Som regel skriver jeg en månedsmeny og handler etter den. Da vet alle hva det skal være til middag, og man sparer faktisk penger når man handler inn til hele måneden!
Men husbonden klarte å miste menyen bak kjøkkenbenken og der ligger den for evig og alltid. Jeg har derfor brukt opp menyfantasien min for denne måneden og aner ikke hva vi skal ha til middag i helga.

























Bilde lånt av matprat.no


Joda, har leitet på nettet men plutselig er det ingenting jeg har lyst på. Er skikkelig middagslei. Ønsker meg kokk!! En som har middag ferdig når man kommer hjem fra jobb, som handler og finner på middag helt alene. Heller kokk enn millioner fra lotto. Hmm, eller kanskje lotto, så kokk. Da er det vel bare å spille litt lotto, og vinner jeg, er det kokk som står øverst på lisa over ting man annskaffer seg som lottomillionær!!


















Noen som vet hvordan plante dette er? Fikk den av mamma men glemte helt å spørre henne. Nå har hun reist til syden (nr 2 på ønskelista) og jeg aner ikke hva dette er. Ikke hvor ofte jeg skal vanne den heller.


















Her ser dere hvor jeg skal være i helga. Blir vel en tur til Monika og Petter i morgen for å se hvordan det går med restaurering av hus nr 2. Gleder meg! Og med Halloween til søndag er det vel bare å flytte go'stolen ut i gangen. Håper mange skumle barn kommer innom til søndag (ikke lørdag!)


Ha en flott helg og flott feiring alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Huff ja matlei kan man bli ja....I dag har Eamannen bedd meg med ut på kinarestaurant..deilig;)

    Jeg tipper ungene går på lørdag her hos oss...jeg skal ærlig innrømme at det er litt slitsomt når man endelig har barnefri, å må løpe føttene av seg for alle disse barna:)

    Ha ei flott helg:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  2. Jeg ønsker meg også kokk!!!! Er jo helt håpløst å finne på noe fornuftig og godt å spise hver dag året rundt, året rundt, året rundt.... he he...
    Håper du kom på noe som fristet til slutt!
    Ha ei flott helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et spor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails